לצפייה בשיעור הנבחר ולהורדת דפי המקורות
לחצו על השיעור הרצוי
אם אתם נתקלים בבעיה בהתאמת הסאונד לתמונה,או בפעילות הסרטון
רעננו את העמוד (מקש F5) או הורידו את איכות הצפייה דרך לחצן ההגדרות שמופיע בחלק התחתון של הסרטון.אם אתם נתקלים בבעיה בהתאמת הסאונד לתמונה,או בפעילות הסרטון
לחצו על השיעור הרצוי
אם אתם נתקלים בבעיה בהתאמת הסאונד לתמונה,או בפעילות הסרטון
רעננו את העמוד (מקש F5) או הורידו את איכות הצפייה דרך לחצן ההגדרות שמופיע בחלק התחתון של הסרטון.אם אתם נתקלים בבעיה בהתאמת הסאונד לתמונה,או בפעילות הסרטון
לצפייה בשיעור הנבחר לחצו על השיעור הרצוי
דפי המקורות, בשיעורים הרלוונטיים נמצאים בקוביית השיעור
אם אתם נתקלים בבעיה בהתאמת הסאונד לתמונה, או בפעילות הסרטון
רעננו את העמוד (מקש F5), או הורידו את איכות הצפייה דרך לחצן ההגדרות שמופיע בחלק התחתון של הסרטון.
לצפייה בשיעור הנבחר לחצו על השיעור הרצוי
דפי המקורות, בשיעורים הרלוונטיים נמצאים בקוביית השיעור
אם אתם נתקלים בבעיה בהתאמת הסאונד לתמונה, או בפעילות הסרטון
רעננו את העמוד (מקש F5), או הורידו את איכות הצפייה דרך לחצן ההגדרות שמופיע בחלק התחתון של הסרטון.
לצפייה בשיעור הנבחר לחצו על השיעור הרצוי.
דפי המקורות, בשיעורים הרלוונטיים נמצאים בקוביית השיעור.
אם אתם נתקלים בבעיה בהתאמת הסאונד לתמונה, או בפעילות הסרטון
רעננו את העמוד (מקש F5), או הורידו את איכות הצפייה דרך לחצן ההגדרות שמופיע בחלק התחתון של הסרטון.

הוסיפו טקסט
הרב אמנון בזק

הרב אמנון בזק
פרשת דוד ובת שבע

פרשת דוד ובת שבע היא מן המורכבות והדרמטיות ביותר במקרא. בשיעור ננתח את הפרשה מתוך עיון בפשוטי המקראות, נחשוף את שורשי הפרשה ואת מגמותיו של התנ"ך בסיפור זה, ואת דרכו של המקרא להביע דרך סיפור זה מסרים הנותרים רלוונטיים בכל הדורות.


לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה


Sponsored by David Cohen in honor of his mother, Mrs. Bava Cohen, a master teacher of Tanach

קישור לסרטון
https://www.herzog.ac.il/wp-content/uploads/2022/07/%D7%91%D7%96%D7%A7-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-9_30.docx-1.pdf
הרב ד"ר איתמר אלדר

הרב ד"ר איתמר אלדר
מעמד הר סיני - הפחד של עם ישראל והשלכותיו

מעמד הר סיני – ממה פחדו עם ישראל ומה ההשלכות של פחד זה?במעמד הר סיני מסופר על כך שישראל פחדו לשמוע את קול ה' וביקשו שמשה ידבר עמם. משה נעתר לבקשה זו, אך בהמשך התורה במקומות שבהם מסופר סיפור זה שוב (2 מקומות נוספים), אנו מגלים שבקשה זו לא כל כך פשוטה ובעיקר שיש לה השלכות דרמטיות עד עצם היום הזה לאופיו של הקשר שלנו עם הקב"ה ועם התורה. בשיעור נתבונן התבוננות ספרותית והיסטורית באותו אירוע, מהמכוננים באמונתנו.


לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה.
אם נראה שהשיעור  אינו מתחיל, יש להריץ קדימה


קישור לסרטון
קישור לדף מקורות:   https://www.herzog.ac.il/wp-content/uploads/2022/07/%D7%90%D7%9C%D7%93%D7%A8-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-930.pdf
הרב אלחנן סמט

הרב אלחנן סמט

"ולא יכלו לשתות מים ממרה" - האירועים השונםי במרה (שמות ט"ו)

 לחיצה כפולה"ולא יכלו לשתות מים ממרה" -האירועים השונים במרה (שמות ט"ו)לאירועים שאירעו במרה- התחנה הראשונה לאחר מעבר ים סוף- מוקדש סיפור זעיר המכיל שני עניינים שונים. השאלה היא מהו הקשר בין שני העניינים הללו, שמצדיק את צירופם לסיפור אחד.


לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה.
אם נראה שהשיעור אינו מתחיל, יש להריץ קדימה

קישור לסרטון
קישור לדף מקורות:        https://www.herzog.ac.il/wp-content/uploads/2022/07/%D7%A1%D7%9E%D7%98-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-1110.pdf
הרב פרופ' יהודה ברנדס, נשיא המכללה

הרב פרופ' יהודה ברנדס, נשיא המכללה
המדרש הקדום שבתוך התנ"ך

המדרשים הקדומים ביותר לתורה נמצאים בתנ"ך עצמו. בשעור נעיין באופן שבו מסופרים סיפורי התורה בספרי התנ"ך. כגון: אירועי יציאת מצרים המתוארים במזמורי תהלים. נתבונן בדרכי העיבוד המדרשי שלהם, וננסה להבין מכך מה אופיו של מדרש ומה היחס בין פשוטי המקראות, מקבילות מקראיות ומדרשי חז"ל

לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה.
אם נראה שהשיעור אינו מתחיל, יש להריץ קדימה

קישור לסרטון
הרב ד"ר יואל בן-נון

הרב ד"ר יואל בן נון
מתי מסתיימת שנת השמיטה?

 השנה בתורה לא מסתיימת בסוף חודש אלול כי 12 חודשי ירח הם פחות משנה - ההפרש של י' ימים כ"א שעות ור"ד חלקי שעה בא לידי ביטוי בתורה ביום הכיפורים כחיתום שנת חמה - ההפרש הכפול שלפני חודש עיבור בא לידי ביטוי ב"חג האסיף בצאת השנה" ובחג הסוכות "מקץ שבע שנים", ולפיכך, גם לדעת רבי שביטל תוספת שביעית, שנת השמיטה לא יכולה להסתיים לפני סוף סוכות, וכך מעידים גם מנהגי הדין, הסליחות וההושענות, ושמיני עצרת שהוא בתורה ראש השנה החקלאי כפי שמעידים מנהגי התפילה והקריאה בתורה - וכך עולה גם מסוגיית סוף השמיטה בירושלמי - לכן, מי שעובד בגינה לפני סוף סוכות בחודש תשרי הקרוב הוא כמו מי שעושה מלאכה ביום השבת אחרי שקיעת החמה ולפני צאת הכוכבים.


לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה.

אם נראה שהשיעור אינו מתחיל, יש להריץ קדימה

קישור לסרטון
קישור לדף מקורות   https://www.herzog.ac.il/wp-content/uploads/2022/07/%D7%91%D7%9F-%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-1235.pdf
הרב ד"ר איתמר אלדר

הרב ד"ר איתמר אלדר

מזמור קי"ג - המשפילי לראות בשמים ובארץ

מזמור קיג – המשפילי לראות בשמים ובארץ: מעקרות חנה ועד דוד המלך.
מזמור קיג, שבו נפתח ההלל, שואב את השראתו מסיפורה של חנה, כפי שנוכיח ספרותית. מה הקשר בין דוד המלך לבין סיפור עקרותה של חנה?  מדוע דוד בוחר דווקא בפסוקים משירת ההודיה של חנה, כבסיס למזמורי ההלל לה'? וממילא מדוע ספר שמואל נפתח בסיפורה של עקרה.

לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה. אם נראה שהשיעור אינו מתחיל, יש להריץ קדימה.



לעילוי נשמת מאיר וליבע פרידמן, ודוד אליהו ורחל לאה פלדמן



קישור לסרטון
קישור לדף מקורות:     https://www.herzog.ac.il/wp-content/uploads/2022/07/%D7%90%D7%9C%D7%93%D7%A8-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-1235.pdf
הרב פרופ' יהודה ברנדס, נשיא המכללה

הרב פרופ' יהודה ברנדס, נשיא המכללה
מלחמות הגנרלים של דוד

השעור יעסוק במערכת היחסים הסבוכה בין שרי הצבא שסבבו את דוד המלך, קשרי המשפחה ביניהם, והבנת האירועים שהובילו למותם: עמשא בן יתר, אבנר בן נר, יואב בן צרויה ואחיו. מעבר לדיון בפרקי ספר שמואל, ננסה לתת את הדעת על המשמעויות העל-זמניות של המאורעות הללו, עד ימינו אלה.

לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה.
אם נראה שהשיעור אינו מתחיל, יש להריץ קדימה

קישור לסרטון
הרב אמנון בזק

הרב אמנון בזק
פרשת אברהם והמלאכים

 פרשת אברהם והמלאכים מעוררת קושיות רבות, וביניהן: מדוע היה צורך לחזור על הבטחת הזרע לאברהם, לאחר שהדבר כבר הובטח לו בסוף פרשת לך לך ? כיצד ידעה שרה מה אומר ה' לאברהם? מה היחס שבין בשורת הזרע לבין פרשת סדום? מה היחס שבין הכנסת האורחים של אברהם וזו של לוט? בשיעור נעמוד על משמעותה של פרשה זו תוך כדי התמודדות עם השאלות, על מנת להבהיר את התמונה כולה.


לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה.
אם נראה שהשיעור אינו מתחיל, יש להריץ קדימה

קישור לסרטון
קישור לדף מקורות   https://www.herzog.ac.il/wp-content/uploads/2022/07/%D7%91%D7%96%D7%A7-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-1445.pdf
ד"ר יושי פרג'ון

ד"ר יושי פרג'ון



מאבקו של ירמיהו בנביאי השקר

מאבקו של ירמיהו הנביא בנביאי השקר:המאבק בנביאי השקר הוא אחד הנושאים המרכזיים ביותר בספר ירמיהו. ירמיהו הנביא מתעמת עם נביאי שקר בארץ וגם בבבל, ואפילו נחשד כנביא שקר בעצמו.במהלך השיעור נתמודד עם השאלות: כיצד מבחינים בין נביא אמת לנביא שקר? האם נביא שקר בהכרח יודע שהוא נביא שקר? מדוע העם חושד בירמיהו שהוא נביא שקר? ולמה הפכו נביאי השקר למרכזיים כל כך בימי ירמיהו?


לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה.
אם נראה שהשיעור אינו מתחיל, יש להריץ קדימה

קישור לסרטון
דף מקורות      https://www.herzog.ac.il/wp-content/uploads/2022/07/%D7%A4%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%9F-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-1615.pdf
דוד נתיב

דוד נתיב
ניסן השנה השניה - זמנו ומבנהו של ספר ויקרא

 אירועי ספר ויקרא מתרחשים במהלך חודש ניסן, שנה אחרי היציאה ממצרים. השנה שחלפה היתה עמוסת אירועים וטלטלות [ספר שמות]. בחודש אייר העם נערך למסע לארץ ובכ' באייר נע לעבר היעד [במדבר א-י]. אילולי חטא המרגלים המסע היה קצר ויוצאי מצרים היו גם הנכנסים לארץ. ספר ויקרא הנמצא בלב התורה, חותם שהות של קרוב לשנה בסמוך להר סיני. בשיעור נעסוק במבנה הספר ונושאיו המרכזיים, המנסחים את יעדי העם שיצא ממצרים ועומד להיכנס לארץ.


לצפייה במסך מלא, יש ללחוץ על מסך הצפייה לחיצה כפולה.
אם נראה שהשיעור אינו מתחיל, יש להריץ קדימה

קישור לסרטון
דף מקורות https://www.herzog.ac.il/wp-content/uploads/2022/07/%D7%93%D7%95%D7%93-%D7%A0%D7%AA%D7%99%D7%91-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5-2.pdf
הרצאת ערב מקוונת

תוכנית ערב יום א



https://events.herzog.ac.il/31264

קישור לסרטון

תמיכה

שלחו